Compex

Compex er et schweizisk mærke, der har opbygget ekspertise over en periode på lidt over 20 år indenfor områder som fysioterapi, smertebehandling og sports uddannelse. Compex elektrostimulation er hovedsagelig blevet brugt i sundhedssektoren og til elite atleter.
Det er nu et veldokumenteret teknik, der anvendes til fysisk forberedelse, opbygning af muskulatur, forebyggelse af personskader og smertebehandling, som kan bruges af alle.
Hos Albertslund Fysioterapi bruger fysioterapeuterne specielt Compex i behandlingen indenfor følgende områder:

Rehabilitering:
Hvis du har være ude af stand til at bevæge sig i et stykke tid på grund af en skade/operation, og har svært med at aktivere dine muskler optimalt, kan Compex elektrostimulation hjælpe med at genvinde muskelfunktionen og styrke både muskler og sener. Du vil således hurtigere kunne komme igang med genoptræningen og kunne træne mere effektivt.
Compex kan ligeledes bruges til forbedre muskelfunktion efter f.eks. blodpropper i hjernen.

Smerter og kredsløbsproblemer:
Compex bruges til behandling af både kroniske og akutte smerter uden birvirkninger, og kan reducere brugen af smertestillende medicin. Da træning med Compex belaster kroppens led meget mindre end almindelig træning, vil det også muliggøre,
at du kan gennemføre enddog relativ hård styrketræning, også selvom du f.eks. har smerter i ryggen.
Samtidig kan behandlingen også være med til at reducere gener der skyldes utilstrækkeligt kredsløb i specielt arme og ben, både når det gælder venøse (eks. ødem) og arterielle (eks. vindueskiggersyndrom) problemer.

Idrætsaktive kan bruge Compex til at træne deres muskulatur, også selvom de ikke er skadede. Fordelen ved at træne med elektrostimulation er bl.a. at man kan træne med meget høj intensitet, uden af være bange for at overbelaste hverken muskeler eller led.
Man kan træne både udholdenhed og styrke med Compex.